Decodom bola prvou veľkou spoločnosťou na Slovensku, ktorá na jar tohto
roka verejne priznala, že uzatvorenie ekonomiky pre pandémiu môže mať
fatálny dosah na jej podnikanie a zamestnanosť v regióne. Vtedajšie
vedenie zároveň skonštatovalo, že vládne opatrenia nemusia byť pre
zamestnávateľov dostačujúce. Predajne na Slovensku i v ostatných
krajinách Európy boli počas prvej vlny pandémie zatvorené sedem týždňov.
Po ich opätovnom otvorení zaznamenal Decodom 20-percentný pokles
návštevnosti oproti minulému roku. Odhady odborníkov hovorili, že trh s
nábytkom sa v Európe medziročne prepadne o viac ako 35 percent.
Spoločnosť v krízovom období si s dodávateľmi dohodla dlhšiu dobu
splatnosti s bankami a štátom nastavila splátkové kalendáre a zároveň
niektorí zahraniční odberatelia poslali úhrady v predstihu. „Následne
sme pristúpili ku kompletnej reorganizácii fungovania spoločnosti na
všetkých úrovniach – od manažmentu, cez výrobu až po predaj a klientsky
servis. Do konca roka splníme všetky svoje záväzky,“ potvrdil Tanzer.
V rámci ozdravného procesu začal Decodom spolupracovať s poradenskou spoločnosťou PricewaterhouseCoopers (PwC). „V
posledných dňoch sme sfinalizovali aj dohody s viacerými financujúcimi
bankami. Významne pomohla aj štátna prvá pomoc, ktorú spoločnosť využila
na základe poklesu tržieb z predaja. Tá bola slovenskou vládou
predĺžená aj na toto obdobie až do začiatku roka 2021," uviedol Tanzer.
Veľmi krátko po znovuotvorení predajní sa výrobné kapacity závodu v
Topoľčanoch opäť naplnili. Podľa štatistík Decodom zaznamenal počas
niekoľkých mesiacov tisíce objednávok na nový nábytok, a to nielen na
Slovensku, ale aj v Českej republike a Nemecku. On-line predaj pritom
vzrástol dvojnásobne.
Aktuálne topoľčiansky výrobca nábytku prevádzkuje 15 vlastných
maloobchodných predajní na Slovensku. V ďalších 60 mestách je nábytok z
Decodomu dostupný prostredníctvom veľkoobchodných partnerských predajní.
Všetky fungujú bezproblémovo a v plnom režime. Časť svojich predajní
bude firma revitalizovať, no v pláne má aj otváranie nových. Tie majú
byť špecializovanejšie a zamerané primárne na kuchynské štúdiá. Firma
pripravuje aj rozšírenie vlastnej siete výhradných partnerov, pričom sa
chce sústrediť aj na zvýšenie ich podpory.